Sunday, January 23, 2011

~I'm feel very lucky~

Al hamdulillah...
Aku rs aku sgt bertuah kerana dikurniakan parents ys sgt bertanggungjwb dan memahami aku... Parents tak pernah menjadikan status "parents" sbg tiket utk mereka meminta & mengarahkan aku itu & ini. W/pon bg aku mereka berhak berbuat demikian kerana dr kecil smp besar aku mendapat secukupnya apa yg seorg ank perlukan.W/pon sukar ayh akn berusaha keras utk dptkn utk aku.Apa aku nk smua dpt.Thanks a lot mum's & dad's.Luv both of u 4ever...I'm feel very lucky 2 be yr daugther... Syukur al hamdulillah...

  Tp aku rs simpati sgt2 pd ank2 yg mereka x dpt hak2 mereka sbg seorg ank. Parents tak dpt adakan apa yg sepatut nyer mereka adakn utk ank2 mereka.Memberi alasan kemiskinan sbg faktor utama utk excuse dr t/jwb.Tp bila ank dh bsr pandai tuntut itu dan ini dr ank2.Malah sgt mudah kecil hati bila ank tak dpt sempurnakn apa yg mereka request.Sedangkn dulu ank tak pernah kecil hati dgn keadaan dimana parents x dpt adakan apa yg ank inginkn.Malah ank plk dipertangjwbkn utk complete kn t/jwb on behalf ayh mereka sehinggakn ank itu sendiri tersepit.So,apa fungsi ayh mereka eik???Aku sgt2 bersimpati dan kesian sungguh dgn nsb ank2 sebegini... Aku akn jd kn parents aku terutamanya "MY DAD'S" sbg idola utk aku&hubby bsrkn ank2 kami.Kerana ank2 adalah t/jwb parents itu sendiri...Insya Allah...


Artikel ini ditulis bukan bertujuan untuk mengaibkan sesiapa,hanya ingin mencurahkan hasil nukilan ku sahaja. Harap maaf sekiranya ia menyinggung perasaan sesiapa yang membaca...

2 comments:

  1. Hi Mona,
    I got it spot on. Memang betul apa yang tergambar dalam minda adalah anda. I marvel myself at being able to remember you after almost two decades. For someone my age, it is an achievement. Mona tak ubah langsung. Masih comel macam dulu. Nampak macam dah berkeluarga, anak-anak pun comel, bapa anak-anak pun comel juga. Great to be in contact again.

    ReplyDelete
  2. Hi,cikgu.
    Hah cikgu memang idola saya dulu kini & selamanya. Hihihi. My fav teacher 4ever & ever. Happy & excited sgt2 dpt keep in touch dgn cikgu blk. Sy mmg dah lama try cari cikgu. Touching u still remember me. Comel? Hihihi. Thanks. Cikgu pun maintain jelita mcm dulu2. Keep in touch yaa. Tkcr ;-)

    ReplyDelete